fredag 23 september 2011

Att göra ingenting

Att göra ingenting vad är det? Man gör ju nånting hela tiden. Man andas, hjärtat slår, tankarna snurrar, man blir pinknödig - ja listan kan göras oändlig även om man bara sitter still och gör ingenting.

Ibland ger jag mig själv en dag när jag ska göra ingenting eller rättare sagt inget planerat utan jag gör det som faller mig in. Jag behöver ha såna dagar och jag hade en sån igår. Jag tyckte inte att jag gjorde nånting alls men när jag tänker efter så...
Jag klädde på mig, åt frukost, plockade med disk, tvätt, handlade, hämtade barn, pysslade med hästarna, mockade, var hundvakt, pratade i telefon, planerade helgen, läste ikapp på nätet, tittade på TV, lagade mat, duschade, drack kaffe, åt godis - men inte nödvändigtvis i den här ordningen. Ja, det är vad jag kommer ihåg så här på rak arm. Och ändå fick jag inget gjort och det var det som var planen.

Inga kommentarer: