torsdag 29 september 2011

Mallig morsa - igen!

Det kommer ingen instruktionsbok med barnen. Att fortplanta sig och föra arten vidare är det naturligaste i världen och vi människor har helt tappat instinkterna. På försommaren fick jag vara med om ett mirakel. Jag blev välsignad med upplevelsen att vara med om när Emma fölade och fick underbart ljuvliga lilla Luvan. Emma är ung och fick sitt första föl och gjorde allting rätt. Hon var lugn och trygg och visste precis hur hon skulle göra. Det har nog vi människor också vetat en gång i tiden.
Nu finns det handböcker i ämnet människobarn och kurser och TV-program men man blir ju inte ett dugg klokare av det så det är bara att köra på känn och hoppas man förstör dom så lite som möjligt.

Jag är omåttligt stolt över mina barn, att dom blev som dom blev trots allt. Just idag är det den äldsta dottern Evelina som får mig att spricka lite.
Läs HÄR på hennes blogg!

Inga kommentarer: