onsdag 7 september 2011

Nyinflyttad på fattigmansridbanan

I brist på riktig ridbana rider vi i en av hagarna när underlaget tillåter. Igår tog Gawin och jag oss en svängom där och upptäckte att nån flyttat in sen sist.
Jag som inte är nån expert på sånt här slängde ut en bild på Fejan. Där får man ju bra förslag, allt från rumpnissar till Hin Håle. Det sistnämnda hoppas jag verkligen inte att det är och rumpnissar bor ju i skogen. Några, hälsingegrabbarna, trodde det var nåt slags djur. Ja, det trodde ju faktiskt jag låg närmast till hands också. Det måste vara nåt ohygieniskt i alla fall som bajsar i hallen.
En grävling är det som bor där. Den har troligen flyttat hit från grannen vars hundar inte ville ha husdjur.

Ridningen gick riktigt hyfsat ändå med tanke på att jag är stel som ett kylskåp. Eftersom det var ett tag sen vi dressyrade tänkte jag mig lite uppmjukande övningar i mestadels skritt. Skit-trökigt tyckte Gawin.
Han knatade på så snällt efter bästa förmåga med tanke på SIS (Skit I Sadeln). Lite då och då hittade han på egna övningar som han tyckte passade in, t ex trippel vinkelvolt i skruv med efterföljande fyrfotahopp rätt åt sidan utan att nudda marken. Jag antar att han som är en omtänksam och hjälpsam kille skulle agera sjukgymnast igen när han kände min oföljsamhet så jag skulle få ett "klock" i höften men det ville sig inte. Vi får jobba vidare på det idag.

Inga kommentarer: