fredag 13 januari 2012

Skolplanschtema?

Det verkar vara skolplanschtema den här veckan på dom fina inredningsbloggarna jag maniskt följer och då kan ju inte jag vara sämre även om jag inte har en inredningsblogg, mer en lite-av-varje-i-en-förskräcklig-röra-blogg.
Inte tar jag bra bilder heller.


Den översta med linblomman på blev jag så glad när jag hittade eftersom det är Hälsinglands blomma och det är där själen bor. Jag tittade inte så noga utan tyckte att den gula blomman påminde om de rikliga rapsfälten här nere där kroppen bor och tänkte att Hälsingland/Sörmland i en och samma var som hittat. Sen har den stått här och där på grund av platsbrist. Nu när jag skulle fota den tyckte jag inte att den såg ut riktigt som den hade gjort så jag tittade lite närmare.
Hampa - Cannabis Sativa och Lin - Usitatissimum är det för att vara exakt.

Hmmm......

Inga kommentarer: