tisdag 10 januari 2012

Vinter?

Döm om min förvåning när det utlovade snöfallet visade sig uppgå till hela 2 millimeter. Och besvikelse!

I brist på riktig vinter lägger jag ut bilder från andra vintrar. Vintrar med vinterväder.



Här är Sara, Topas, Wiszca och jag ute på långskritt, ca fyra timmar har jag för mig. Då är det gott med O´boy och mackor. Det är en konst att fika till häst och med ihärdigt flit nåt vi blivit riktigt bra på. I början var det mer O´boy bredvid än i munnen. Men trägen vinner!



Den här sista bilden är nog en av de mest lyckade misstagsbilderna jag har. Ibland är man glad att kameran går av nån sekund försent.

Wiszca tycker att det här är jättekul. I år hade vi tänkt åka efter Gawin också men det är lite dåligt före. Rullskidor eller lådbil kanske kan funka?


Och nu har äntligen vattnet i stallet frusit så en ingrediens är i alla fall på plats men det är ovanligt sent på säsongen. Jag får bära vatten från huset och halka i backen och får lite välbehövlig träning på köpet. Tacksamhet kanske kan vara ett ord...

Inga kommentarer: