måndag 16 april 2012

Blommor och baciller





Nu frodas det ute i naturen. Här inne frodas bacillerna, förkylningen härjar i det Åsgårdska hemmet. Det är så förfärligt tråkigt att vara sjuk!
Sånt onödigt slöseri med tid - arbetstid, fritid, träningstid... Den enda tiden som gynnas av det här är sovtiden.

Hästarna fick ett lite längre påsklov än det var tänkt nu då. Man kan väl inte påstå att dom gått så väldigt hårt så det var nödvändigt direkt. Tvärtom hade det passat bra att öka lite nu, särskilt som vi har utmärkt ridföre här med bra underlag och väder. Snart är det stenhårt på vägarna igen. Enligt lagen om alltings jävlighet sammanfaller det väl med mitt tillfrisknande som med utgångspunkt från dagens sjukdomsstatus lär vänta på sig.

Men ha det så bra i det fina vårvädret ni andra och god ridning på er ni som håller på med sånt. Jag drar på mig en extra offerkofta och kryper ner under mysfilten tillsammans med min frossa och min härliga självömkan.

5 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja jag är ju det! :) Vad kan man begära liksom! Höhö!!
Man luktar matos i ca 1 dygn efter matlagningen!!
Krya på er helt och hållet!
KRAM!!

Kia sa...

Inte bra! Hoppas du blir frisk snabbt.

Ang elavbrott så slapp vi det. Det blinka vara till ett par ggr sen var det bra. Skönt det. Man blir lätt beroende av elen när man har egen brunn och avlopp!

Krya på dig!
Kram Kia

mitt liv som jag sa...

Men så tråkigt, krya på dig! HÄr har snön vräkt ner idag och mer kommer det inatt, grrr så trist. Kram Jennifer

Fru Sederblad sa...

Usch, din stackare! Krya på dig!

Team Åsgård sa...

Tack så hjärtligt! Inte för att jag mår så mycket bättre men det värmer och gör onekligen mitt eländiga tillstånd mycket roligare.
Kram på er!