fredag 13 april 2012

Påsk, familjehelg och hårdrock

Påskhelgen tillbringades i Bollnäs tillsammans med den delen av familjen där dom allra flesta på ena eller andra sättet är släkt med varann. Mamma har fyllt år sådär lite halvjämnt och önskade sig en familjehelg. Vi brukar ha det med jämna mellanrum och det brukar vara synnerligen intensiva tillställningar med ett oavbrutet ätande/fikande och i-munnen-på-varann-pratande.


På långfredagen åkte vi runt och åt av hos föräldrar. På kvällen stod det Sudoku på menyn. I alla fall enligt min kära svårmor som är en klippa på helt fantastiska felsägningar som hon med jämna mellanrum glädjer oss med och senare får lida länge för.
Senare på kvällen stack jag, maken, mellandottern och brorsan iväg till Tuppens och lyssnade på lite riktigt bra hårdrock. Säga vad man vill om Bollnäs men hårdrock det kan dom!


Det är alltid kul och träffa lite gammalt folk också. Eller gammalt och gammalt, så gamla tycker jag inte att vi är. Vissa stöter man på då och då och vissa har man inte sett sen Black Sabbath-tiden. Kul! Och det är skönt att se att vi blev rätt så skapliga ändå, trots allt.
Dottern fick sig då allt en ordentlig historielektion och jag är lika förvånad och glad varje gång barnen frivilligt visar sig på lokal med mamma och pappa.


På påskafton hade det planerats grillning oavsett väder som dom hårda hälsingar vi är. Det grillades på och dukades ut men jag har väl bott i Sörmland för länge och bangade så det var bara att duka in. Jättegott var det och proppmätta fortsatte vi vår avätningsrunda på andra sidan Renbron, fel sida. Svårmor är en mästare i köket och där lyckas man få i sig en hel del även på mätt mage och i efterrättsmagen finns det alltid plats.

Påskdagen tillbringades hos min vackra Farmor i Söderhamn och vi maratonfikade och gratulerade Faster Budget som fyllt jämnt.

Mätta, trötta och nöjda packade vi oss hem på måndagmorgonen lagom för att hinna se lite snö och riva av ett gäng med arbetspass.

4 kommentarer:

Caroline Åsgård sa...

Kan ju kontra med att säga att dottern är lika förvånad över att föräldrarna vill visa sig på samma ställe ;)

mitt liv som jag sa...

Låter som att ni haft en riktigt bra påsk hörru du! Ha en bra helg! Kram Jennifer

CreandoPhoto sa...

Härlig påsk, firad så som påskar bör firas. Med härlig gemenskap och MASSOR att äta :)

Kramar och tack gulliga du för din värmande hälsning hos mig.

Fru Sederblad sa...

Oj, jag blev rent trött bara av att föreställa mig din påsk ;-). Hoppas ni hade det bra trots att schemat verkar varit späckat.