måndag 4 juni 2012

Nyinflyttade


I helgen fick vi ett par till i stallet. Jag har mött dom i dörren några dagar och förstått att dom haft nåt i görningen men inte sett vad. I lördags såg vi att dom installerat sig på lampan i Gawins box och börjat bygga bo. Nu väntar vi på att dom ska få söta små bebisar.

Ja, det bli en del bajs men dom har tänkt till och byggt boet rakt ovanför Gawins toalett så att det ska bli lätt för mig att mocka. I gengäld tar dom diverse flygfän och en och annan spindel åt mig.

Helgen har innehållit en del ridning också, vilket som vanligt väcker några frågor. Varför blir vädret alltid sämre, främst vad gäller blåst och regn, när man med iordninggjord häst kliver ut ur stallet? Varför hänger Rein-legsen kvar på en krok istället för att sitta på mina ben när det regnar?

Lördagens ridning var en ganska oskön historia i styv kuling och regn så man blev som en isbit rakt in i märg och ben, men hästarna var pigga.
Söndagens väder var mycket bättre med uppehåll, mulet och lagom svalt för en skaplig tur med lite längre trav- och galoppsträckor.

Gawin övade med stor framgång 90-graders sidhopp med luftstopp utan att nudda marken. I alla gångarter.
Wiszca var tydligen på dressyrhumör. Hon har utvecklat någon slags egen skola som hon börjar utöva när det inte går fort nog, och det gör det ju nästan aldrig. Förutom diverse oidentifierbara gångarter tränade vi sidvärtsrörelser som ingen dressyrdomare i världen hittills sett och galoppombyten från den ena korsgaloppen till den andra. Det senare börjar vi bli riktigt bra på och byter snyggt och lätt på varannan nu.

Som vanligt var det två nöjda, svettiga och lite småtrötta ryttare som kom hem på två hästar som glatt men lite besviket undrade om vi redan sprungit färdigt...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt med inneboende./fia o Ior

Linnéa sa...

Haha, låter som mina ridturer! Man utvecklar dock sina reflexer snabbt! Det gör så ont annars;)

Team Åsgård sa...

Åh, du kan kommentera nu! Kul:))

Team Åsgård sa...

Eller hur Linnea;) Ena sekunden har man en häst mellan benen, en hundradel senare är det bara helt tomt. Vi ser ut som ekipaget i min favvoserie Molly och Mulle:))

Caroline Åsgård sa...

Du känner väl mig och jag brukar ju alltid ha så jämt och fint humör! Idag var jag med Sanna på stan och hon är lika tjurskallig som jag så vi jämnar ut varandra! :) Kram!

mitt liv som jag sa...

HÄrligt att ett sådant fint par flyttat in, och snällt av dem att skita på "rätt" ställe ;). Nu hoppas vi på bätte väder! Ha det bra! Kram Jennifer